33% luiers in aanbieding

Luiers zijn een grote kostenpost voor een jong gezin. Door een beter en actueler overzicht worden meer luiers in de aanbieding gekocht.

Luiers kopen in de aanbieding

Het is algemeen bekend dat luiers een grote kostenpost is voor een jong gezin. Door de hoge prijs van luiers loont het om goed luier aanbiedingen in de gaten te houden en deze in te slaan wanneer een juiste promotie voorbij komt.

ABN AMRO heeft onderzoek gedaan naar een aantal producten die het meest in de aanbieding verkocht worden. Uit dit onderzoek blijkt dat door de gestegen voedselprijzen op de wereldmarkt  supermarkten te maken hebben gehad met hogere inkoopprijzen. Ondanks de sterke onderlinge prijsconcurrentie, hebben supermarkten de verhoogde inkoopprijzen gedeeltelijk doorberekend aan de consument.

Wasmiddelen (48,5%), luiers (33,2%), koffie (31,4%) en bier (27,9%) worden het meest in de aanbieding verkocht. De analisten van ABN Amro verwachten echter dat supermarkten voorzichtig blijven met prijsverhogingen. Om te ontkomen aan de margedruk richten supermarkten zich op kostenverlaging en het opnemen van margerijke producten in het assortiment.


MEER OVER LUIERS

Facebook

Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief!

Wil je elke week op de hoogte worden gehouden van de beste aanbiedingen en acties? Schrijf je dan nu in voor onze gratis nieuwsbrief!