Pampers is 'Merk van het Jaar 2017'

Pampers is 'Merk van het Jaar 2017' geworden. Het luiermerk werd verkozen uit 89 A-merken tot sterkste merk in de supermarkt. Gun je Pampers deze eer of heb je betere ervaringen met andere merken?

Pampers sterkste merk

Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoek Merk van het Jaar geïnitieerd door de FNLI in samenwerking met GfK en Distrifood. Uit in totaal 50.000 scores, gekwantificeerd en beoordeeld door GfK, scoorde Pampers het hoogst op kwaliteit, innovatie en expressiviteit.


Bekendmaking Merk van het jaar 2017: Pampers

Reacties vanuit Pampers

“Deze prijs is een enorme eer! We zien het als een belangrijke waardering van de consument die elke keer weer bij een ander kanaal ons merk koopt. Dat is een uiting van vertrouwen.” Aldus Eric Arnoldussen (Trade Marketing Manager) en Carolien Hoefsloot (Brand Manager).”

Danny van den Burg,Industry Lead Consumer & Goods bij GfK: ‘Pampers was vorig jaar al genomineerd en categorie winnaar. Door een verbetering van zowel merkkwaliteit als merkvitaliteit trekt Pampers dit jaar de overall winst naar zich toe.’

Pampers Baby

Andere winnaars

Op de tweede plaats eindigde Calvé, Campina werd derde. Red Bull won de zogenaamde ‘Bijzondere Prestatie award’. Het is een prijs voor het merk met de sterkste merkkrachtontwikkeling.

De prijzen werden afgelopen week uitgereikt tijdens de Jaarbijeenkomst van de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) in DeFabrique in Utrecht. 

Winnaars per productcategorie

- alcoholische dranken: Hertog Jan
- non-alcoholische dranken (excl. zuivel): Douwe Egberts
- zoetwaren, snacks, ontbijtproducten brood en banket: Lay’s
- kruidenierswaren overig: Calvé
- zuivel, geelvetten en sojaproducten: Campina
- vers, salades, diepvries en verpakte groenten: Hak
- persoonlijke verzorging en schoonmaak: Pampers


MEER OVER LUIERS

Facebook

50% korting? Schrijf je in!

Wil je elke week op de hoogte worden gehouden van de beste aanbiedingen en acties? Schrijf je dan nu in voor onze gratis nieuwsbrief!